kamion (franc. camion) (teretni automobil, teretnjak), cestovno motorno vozilo za prijevoz većih tereta. Pogonjen je motorom s unutarnjim izgaranjem, najčešće ekonomičnim Dieselovim motorom (bez prednabijanja ili, češće, s prednabijanjem), a iznimno i Ottovim motorom. Ukupna snaga motora ugl. iznosi do 400 kW, a kod specijalnih vozila i više. Teretni automobil može imati dvije, tri ili četiri osovine. Osovine vozila namijenjenih samo cestovnomu prijevozu krute su, dok se slobodne osovine ugrađuju u vozila radi postizanja njihovih boljih voznih svojstava i vučne sposobnosti na neravninama izvan putova. Elastični ovjes vozila izvodi se s lisnatim, spiralnim i torzijskim čeličnim oprugama te zračnim i hidropneumatskim oprugama. Upravljanje, tj. okretanje volana, olakšavaju hidraulični ili pneumatski servouređaji. Kočenje se pojačava stlačenim zrakom ili vakuumom, a često se kočnicama pridružuju i sustavi kojima se dodatno povećava njihova učinkovitost, npr. sustav ABS (njem. Antiblockiersystem). Za kočenje se često koristi i motorna kočnica (kočenje se postiže prigušivanjem ispuha) ili druga rješenja, npr. usporivači.
Teretni se automobili svrstavaju u univerzalne, specijalne te tegljače za poluprikolice, koje dio težine tereta prenose na tegljač. Radi povećanja nosivosti, teretnim se automobilima često pridodaje jedna, a rjeđe i više prikolica. Mogu imati posebne uređaje za utovar i istovar robe, pa npr. sanduk teretnih automobila namijenjenih prijevozu sipkih tereta često ima uređaj za brzo pražnjenje iskretanjem (→ samoistovarivač).
Radi sigurnosti u prometu, u svim se zemljama za teretne automobile precizno propisuju njihove karakteristike, ograničenja i dr. Tako su u Hrvatskoj određene kategorije teretnih automobila (N1 nosivosti do 3,5 t, N2 do 12 t i N3 više od 12 t), najmanja jedinična snaga motora (7 kW/t), najveće opterećenje kolnika po osovini (za jednostavnu slobodnu osovinu 100 kN, za pogonsku osovinu 115 kN) i dr.